Порше Варна Новини

Audi оформя света на утрешния ден с прогресивни технологии и ненадминат дизайн. Открийте разнообразието на Audi моделите сега

  1. Новини и събития
  2. Историческа победа за Ауди в Рали Дакар
19.01.2024
Новини от Audi

Историческа победа за Ауди в Рали Дакар

Audi пише история: за първи път прототип с ниски емисии, електрическо задвижване, високоволтова батерия и преобразувател на енергия печели най-трудното пустинно рали в света с AudiRSQe-tron. Испанците Карлос Сайнц/Лукас Круз осигуриха първата победа на Audi в рали Дакар след около 7900 км с преднина от 1 ч. и 20 мин. Матиас Екстрьом/Емил Бергквист също пресякоха финалната линия.

A240038_large
  • Audi RS Q e-tron печели най-трудното пустинно рали с иновативна система за задвижване
  • Карлос Сайнц/Лукас Круз постигнаха четвърта лична победа
  • Гернот Дьолнер: „Audi за пореден път постави крайъгълен камък в моторните спортове.“

"Поздравявам отбора на Audi Sport за победата в рали Дакар", заяви Гернот Дьолнер, председател на Управителния съвет на AUDI AG. "Audi за пореден път постави крайъгълен камък в моторните спортове. Победата в най-тежкото пустинно рали в света с електрифицирано задвижване доказва слогана  "Vorsprung durch Technik" и сочи пътя към нашето електрическо бъдеще." Audi RS Q e-tron е с електрическо задвижване на четирите колела. Енергийното захранване се осигурява от високоволтова батерия и енергиен преобразувател, който работи на базата на остатъчно гориво reFuel, като по този начин се спестяват 60 процента от емисиите на CO2 в сравнение с конвенционалните горива.

"С нашето революционно електрифицирано задвижване преодоляхме едно от най-големите предизвикателства в моторните спортове само  три години по-късно. По този начин продължаваме дългата поредица от пионерски постижения, които винаги са характеризирали Audi през четирите десетилетия в моторните спортове. Бих искал да благодаря на целия екип за това изключително представяне в особено трудното издание на рали Дакар", казва Оливер Хофман, член на Управителния съвет на AUDI AG, отдел "Техническо развитие". На рали Дакар Audi се изправи срещу двете марки Toyota и Ford, както и срещу опитните опоненти от Prodrive, които се оказаха трудни съперници.

Image

Карлос Сайнц/Лукас Круз си осигуриха голяма преднина, след като водеха без прекъсване след шестия етап. За двамата испанци, които финишираха първи през 2010, 2018 и 2020 г., това е четвърти успех с различна марка, включително вторият от Volkswagen Group. Въпреки това двукратният световен рали шампион Сайнц и опитният му втори пилот не можеха да бъдат сигурни до малко преди края. Заедно със Себастиен Льоб/Фабиан Люркин от Team BRX те имаха силни конкуренти, които скъсяваха  разликата, докато автомобилът им не получи повреда в предпоследния ден. "Това беше смайващо отборно представяне", заяви ръководителят на Audi Motorsport Ролф Мичъл. "Всички се обединиха, за да направят този исторически резултат за Audi възможен. Голямо благодаря на този прекрасен екип. Днес написахме нова глава за Audi, но и в историята на рали Дакар."

Ежедневни етапи с дължина често над 400 километра, два маратонски етапа с ограничено или дори никакво обслужване, както и 4600 километра с времеизмерване и общо 7883 километра характеризират рали Дакар през 2024 г. Трудното трасе с чакъл и скали, но също и извисяващите се вериги от дюни в Рул Ал Кхали (в превод Празния квартал)на Арабския полуостров и често трудната навигация изискваха всичко от екипите. Карлос Сайнц, който на 61 години анализира историята на рали кариерата си от четири десетилетия, записа общо осем дни начело с Лукас Крус в дванадесетте етапа.

Image

Другите два екипажа на Audi също се представиха силно в началото. Шведите Матиас Екстрьом/Емил Бергквист спечелиха пролога в началото и се подобриха до второто място зад Сайнц/Крус в деня за почивка след шест етапа. Дефект на задния мост в седмия етап обаче им отне всички шансове. Стефан Петерханзел, рекордьор с 14 победи на Дакар, бе на шесто място малко преди средата на етапа след 50-ата си етапна победа с автомобила и 83-ата си общо. Дефект в хидравличната система изхвърли него и френския му сънародник Едуар Буланже на 22-ро място в шестия етап.

След това и двата отбора бяха в услуга на екипа на Audi Sport. Ръководителят на Audi Motorsport Ролф Михл и Свен Куандт, шеф на отбора на партньора Q Motorsport, приложиха перфектна стратегия в трудното 46-о издание на ралито. Независимо дали ставаше дума за тактическо оттегляне преди втория маратонски етап, за да се избегне необходимостта от отваряне на трасето, или за подкрепа на лидерите Карлос Сайнц/Лукас Круз, ръководството можеше да разчита на силните пилотски екипажи през цялото време. Персоналът на отбора също работеше неуморно и надеждно по време на физическото натоварване, дългото и тежко рали. Екстрьом/Бергквист завършиха състезанието в топ 50.

Image

Audi Sport подготви високоефективния Audi RS Q e-tron за победа само в рамките на три години. Под техническото ръководство на д-р Леонардо Паскали Audi Sport постави следващия исторически крайъгълен камък с иновативното задвижване: след като задвижването на всички колела quattro промени завинаги ралитата през 80-те години на миналия век и впоследствие донесе множество победи и титли на пистата, Audi демонстрира голяма иновативна сила в Льо Ман. Ефективното задвижване TFSI, електрифицираното задвижване на всички колела e-tron quattro и индивидуалните технологии като LED матричната светлина и лазерната светлина на Audi са символ на високо ниво на иновационна сила и "Vorsprung durch Technik". След това първият изцяло електрически състезателен автомобил на Audi дебютира във Формула Е, преди марката да се заеме с екстремните предизвикателства на рали Дакар и да го завърши успешно като първия производител на електрически автомобили.

Image

Регистрация за Бюлетин

С нашия Бюлетин ще получавате редовно информация за нашите дилърства и селекция от ексклузивни предложения!

Въведените данни не са валидни. Моля, опитайте отново.

Моля, изберете обръщение

За съжаление има проблем с регистрацията за бюлетина. Моля, опитайте отново по-късно.

checkbox_default

Много благодарим!

Току-що се регистрирахте за нашия Бюлетин.

Веднага ще получите от нас имейл с линк за потвърждение. Моля, потвърдете този линк, за да приключите регистрацията си.